آیا میدانید بوت استرپ چیست؟

اطلاعات جامع و مفید از دنیای کامپیوتر

آیا میدانید بوت استرپ چیست؟

در زمینه طراحی یک سایت حرفه ای دو راه دارید.یا برای طراحی سایتتان وقت بسیاری را بگذارید و یا راه میانبر را انتخاب نمایید که در ادامه بدان خواهیم پرداخت...راه دوم که راهی میانبر است ،به نام بوت استرپ نزد طراحان معروف است.

بوت استرپ چیست؟

بوت استرپ یکی از فریم ورک های محبوب در نزد طراحان است  رایگان است.بوت استرپ در سال 2011 توسط توییتر بر پایه زبان های  html, css  و   JavaScript ارائه شد و امکانات جدید و ویژه ای را در اختیار طراح قرار داد.
آموزش مهارت های کامپیوتری

چه امکاناتی؟

  • احتمالا بتوان گفت که مهمترین ویژگی رسپانسیو یا واکنشگرایی است.یعنی می­توان سایتی طراحی کرد که با توجه به اندازه صفحه نمایش تغییر (واکنش نشان دهد) کند و شکل ظاهری سایت مثل جایگاه منوها، ستون بندی محتوا و… عوض شود.

نکته: باید هنگام طراحی قالب یک سایت با ویژگی رسپانسیو، حتما باید در نظر داشت که مثلا وقتی اندازه صفحه نمایش کوچک شد المان های سایت مثل منو یا هر بخش دیگری کجا و چگونه نمایش داده شود.

ویژگی واکنش گرایی یا رسپانسیو

 آموزشگاه فتوشاپ عکاسی

  • بوت استرپ یک سری ابزار و امکانات با جزئیات و ویژگی های آماده مانند button, navigation را در اختیار طراح قرار می­دهد که باعث می­شود سرعت طراحی افزایش یابد.

نمونه ای از طراحی دکمه در بوت استرپ

  • ویژگی مهم دیگر بوت استرپ قابلیت سازگاری با تمام مرورگرها است. بنابراین بدون نگرانی از اینکه سایت شما با مرورگرها قابلیت مرور را دارند و طراحی ن بهم نمیریزد ،میتوانید سایتتان را طراحی نمایید.

 آموزش کورل

  • بوت استرپ قابلیت سفارشی سازی دارد. به عبارتی طراح می­تواند با توجه به نیاز و سلیقه خود فریم ورک بوت استرپ را تغییر دهد و بخش هایی را که نیاز ندارد حذف کند.

 

معایب بوت استرپ چست؟

به کارگیری روز افزون بوت استرپ بدون هیچ گونه خلاقیت در آینده قالب ها را به سمتی پیش می­برد که شاید ظاهر آن ها انقدر به هم شیبه باشد که از هم قابل تشخیص نباشند. مثلا هدر مشکی  دکمه های آبی و قرمز رنگ و بوردرهای یک پیکسلی خاکستری همگی نشان دهنده استفاده از بوت استرپ با ویژگی های پیش فرض است.

بنابراین اگر میخواهیم از بوت استرپ در راستای افزایش کیفیت و کارایی سایت استفاده کنیم باید از امکانات این فریم ورک قدرتمند خلاقانه استفاده کنیم و ویژگی های پیش فرض را تغییر دهیم تا از یکنواختی ساختار سایت های مختلف جلدگیری کنیم.
آموزش نرم افزار ایلاستریتور

بعد از اینکه با ویژگی های اصلی بوت استرپ آشنا شدیم، نکته مهم استفاده از این فریم ورک است.

چه پیش نیازهایی برای استفاده از بوت استرپ لازم است؟

بصورت کلی شما در زمانی میتوانید از فریم ورک بوت استرپ استفاده نمایید که با زبان های html css و جاوااسکریپت آشنا باشید در غیر این صورت شاید بتوانید کلیات استفاده از این فریم ورک رابفهمید اما برای اینکه بتوانید ایده های خود را عملی کنید، حتما باید این پیش نیاز ها را بدانید.
آموزش نرم افزار ایندیزاین

توضیحاتی راجب Bootstrap

بوت‌استرپ مجموعه‌ای برای ساخت ظاهری وب سایت‌ها و برنامه‌های اینترنت است. یکی از محبوبترین فریم ورکهای css میباشد که از شیوه گرید بندی برای چیدمان صفحات وب استفاده میکند.بوت‌استرپ شامل تمپلت‌های طراحی اچ‌تی‌ام‌ال و سی‌اس‌اس محور برای typography، فرمها، دکمه‌ها، نمودارها، اجزاء راهبری و دیگر اجزاء رابط کاربری و الحاقات اختیاری (JavaScript Extensions)، می‌باشد. بوت‌استرپ محبوب‌ترین پروژه در GitHub است که توسط NASA و MSNBC و دیگر سایتهای مطرح استفاده شده است. با استفاده از اطلاعات رابط برنامه‌نویسی (API) در بوت استرپ می‌توان اجزاء واسط پیشرفته مانند scrollspy و تکمیل کننده خودکار کلمات (typeahead) را بدون نیاز به نوشتن حتی یک خط کد جاوا اسکریپت ایجاد نمود. بهترین نکته بوت استرپ این است که متن باز بوده و به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده می‌باشد. (ویکی)

از مزایای بوت استرپ:

  • استفاده آسان: هر فردی با داشتن اطلاعات پایه از HTML و CSS می تواند کار با بوت استرپ را شروع کند.

آموزش بوت استرپ

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.