چگونه میتوان طراحی سایت یاد گرفت

اطلاعات جامع و مفید از دنیای کامپیوتر

چگونه میتوان طراحی سایت یاد گرفت

با توجه به نوع فروش محصولات و یا حتی معرفی خود به مشتری و کاربران ،اهمیت داشتن سایت و به دنبال آن طراحی سایت روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار است و این نیاز در جامعه هر روز بیش از یش احساس میشود.در این مطلب به این موضوع میپردازیم که شما به عنوان یک مبتدی چگونه میتوانید وارد این عرصه شوید و طراحی سایت را آموزش ببینید؟

با توجه به نوع فروش محصولات و یا حتی معرفی خود به مشتری و کاربران ،اهمیت داشتن سایت و به دنبال آن طراحی سایت روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار است و این نیاز در جامعه هر روز بیش از یش احساس میشود.در این مطلب به این موضوع میپردازیم که شما به عنوان یک مبتدی چگونه میتوانید وارد این عرصه شوید و طراحی سایت را آموزش ببینید؟

آموزشگاه کامپیوتر


ولی برای افرادی که قصد ورود به این عرصه را دارند لازم است تا با مسیر پیش رویشان آشنا باشند تا با گام های محکمتری قدم در این عرصه نهند.
پیش از هر چیزی باید بدانید که یادگیری طراحی سایت نیاز به صرف وقت و تمرین دارد و برای بدست اوردن تخصص در این زمینه نیاز به 6 ماه زمان برای اموزش هست.
دوره آموزشی icdl را در آموزشگاه کامپیوتر پرتو بگذرانید.

لازم است تا قبل از ورود به عرصه طراحی سایت یک سری پیش نیاز را بگذرانید تا برای این موضوع آماده شوید.این موارد عبارتند از :
1. سعی نمایید طراحی سایت را از سنین پایین تر آموزش ببینید .هرچقدر سنتان کمتر باشد ،بازار برایتان مهیا تر است و میتوانید در سنین کمتری جذب بازار کار شوید در حالی که کوله باری از تجربه دارید.
2. آشنایی با زبان انگلیسی تا حدی که مفاهیمی چون کلماتی که در بدنه کدها استفاده میشوند را درک نمایید.کلماتی چون header ,footer ,background ,tag, color و …(میبینید که منظور از آشنایی با زبان انگلیسی به معنای آشنایی تخصصی نیست و درک مفاهیم کلمات کافی است)
کلاس آموزش فتوشاپ پیشرفته در حال برگزاری در آکادمی پرتو میباشد.

3. داشتن روحیه جستجو و حل مسائل .علاوه بر این در صورتیکه روحیه جنگجو ندارید بهتر است وارد این عرصه نشوید زیرا در مسیر طراحی سایت و مقابله با کدها نیاز دارید با خطاها و پیدا کردن راه حل برای آن ها دست و پنجه نرم نمایید

در دنیای تکنولوژی سعی کنید به روز باشید تا از رقبایتان عقب نمانید.در صورتیکه با ابعاد برنامه نویسی و محیط های آن آشنا باشید ،قطعا میتوانید به درستی پا در این مسیر نهید و طراحی سایت برایتان جذاب تر و آسان تر خواهد بود.
برای انتخاب ابزار برنامه نویسی دو نوع انتخاب دارید : text editorها و IDEها.
در هر یک از موراد گفته شده شاهد مزایا و معایبی هستید که برنامه نویسان به کمک آن ها یکی را انتخاب میکنند.
دوره آموزشی InDesign

هاست و دامین مناسب :
سعی نمایید نام دامین خودتان را با برندتان هماهنگ نمایید .هاست خود را نیز از شرکتی تهیه نمایید که قدرتمند است و شما را از شر قطعی های زیاد سرور رها نماید.

ویرایشگرهای کد نویسی :
شما برای نوشتن کدهای بدنه سایت خود نیاز به بستی دارید که ویرایشگر متن باشد.بدین منظور متیوانید حتی از ادیتور NOTEPAD نیز استفاده نمایید اما دیگر امکاناتی چون تغییر رنگ ،هایلایت ،تشخیص خطا ،فرمت بندی و … خبری نیست.
شما با بسترهای کد نویسی مختلف میتوانید کدنویسی را برای خودتان لذت بخش تر نمایید در ادامه به معرفی برخی از پر مصرف ترین بستر های کد نویسی خواهیم پرداخت :
• Notepad++
• PhpStorm
• Microsoft Visual Studio
• Adobe Dreamweaver
• NetBeans
• Microsoft Expression Web

کلاس آموزشی کورل را بشکل حرفه ای در اموزشاه کامپیوتر پرتو بگذرانید.
مرورگر اینترنتی :

پس از نوشتن کدها نیاز به بستری داریم تا بتوانیم داخل آن کدهای خود را به کاربر عرضه نماییم.بسترهایی مانند فایرفاکس ،گوگل کروم ،اینترنت اکسپلورر و … از جمله بسترهایی هستند که شما قادر هستید کدهایتان را در این بستر ها به کاربر نمایش دهید

مراحل آموزش طراحی سایت :
حال پس از دانستن پیش زمینه هایی برای ورود به عرصه یادگیری طراحی سایت ،باید از مسیر پیش رویتان با خبر باشید به همین دلیل باید بدانید نیاز به دانستن و یادگیری چه مواردی مانند زبان های برنامه نویسی دارید.

نرم افزارهای گرافیکی :
در زمینه فرانت اند یکی سایت ،برنامه نویسی فرانت اند با طراحی رابط کاربری آن تفاوت دارد.بنابراین باید برنامه نویس بتواند طرح گرافیکی که طراح فرانت اند طرح ریزی کرده است را به کد تبدیل نماید .به همین منظور میتوانید طرح مشتری را در فتوشاپ اتود بزنید و یک دمو از آن را در اختیارش قرار دهید و پس از تایید طرح آن را به کدها تبدیل نمایید .بدین ترتیب از هدر رفت وقت به منظور نوشتن کدها و پس از آن عدم تایید مشتری جلوگیری مینمایید.

 

مرحله اول : یادگیری html و css
در سال های ابتدایی پیدایش سایت ها ،سایت ها از موراد بسیار ساده تشکیل شده بودند.اما تمامی وبسایت ها از گذشته تا به امروز مبتی بر یک چیز بودند.html!
Html زبان نشانه گذاری وب است و اولین چیزی است که لازم است تا آن را فراگیرید.
Html مخفف واژه hyper text language markup است به معنای زبان نشانه گذاری ابرمتن.
از html به عنوان اسکلت و ساختار ابتدایی یک سایت استفاده میشود و باقی اجزا بر روی آن سوار میشوند.پر واضح است که بدون داشتن یک اسکلت ،داشتن مهارت در دیگر موراد هرچند بسیار حرفه ای کاری عبث است .در html از تگ ها استفاده میشود و در واقع با استفاده از تگ ها شما مشخص میکنید که هر مکان از سایت از چه عناصری تشکیل شده باشد و چه خصوصیاتی داشته باشد .
همانطور که در بالا نیز عنوان کردیم ،استفاده از html به تنهایی کافی نیست و در صورت استفاده از html به تنهایی خواهید توانست یک سایت ساده و ایستا ا امکانات بسیار پیش پا افتاده را طراحی نمایید.ولی دیگر زیبایی و کارایی ندارد و سایت ی بسیار ساده خواهید داشت.لذا نیاز است تا موراد گرافیکی و امکانات بیشتری را بدان اضافه نماییم.واسط کاربری زیبا موجب جذب کاربر خواهد شد.بنابراین به ظاهر سایتتان اهمیت دهید.این موضوع با CSS قابلیت اجرا را دارد.شما با استفاده از CSS میتوانید رنگ ،شکل ، استایل ،اندازه و جلوه های تصویری را به محتوای HTML اعمال نمایید .

دوره آموزش اتوکد دوبعدی جزو دوره های معماری است که میتوانید آن را در آموزشگاه معماری آموزش ببینید.

مرحله دوم BootStrap :
بوت استرپ علمی است که توسط آن میتوانید سایت خود را در دیوایس های مختلف نمایش دهدی به گونه ای که جزئیات سایت جابجا نشوند و در تمام ابزارها به یک شکل و در یک مکان به نمایش درایند.مثلا اگراسلایدر شما در قسمتی از سایت است و در زیر آن یک متن با انیمیشن دارید در نمایش دسکتاپ و تبلت این دو نمایش باید یکسان باشند.به علم نمایش سایت در دیوایس های مختلف بطوریکه نمایش یکسانی داشته باشند علم بوت استرپ گفته میشود.
دوره آموزش بوت استرپ را در اکادمی پرتو ببینید

مرحله سوم Php :
در php به منطق برنامه پرداخته میشود .در php پردازش های سایت مورد طراحی قرار میگیرند.به همین دلیل نیاز است تا سایت هایی را طراحی نمایید که نیاز کاربر را پردازش نماید.
در حوزه وب برنامه نویسان به دو دسته کلی تقسیم میشوند :
1. گروهی که وظیفه طراحی ظاهر سایت را دارند و به آن ها برنامه نویس سمت کاربر میگویند.client side
2. گروهی که در سمت سرور برنامه نویسی میکنند و منطق برنامه را پیاده سازی میکنند.server side
3. گروهی که در هر دو حوزه کار میکنند و به برنامه نویسان full stack شهرت دارند.

مرحله چهارم جاوااسکریپت :
پس از یادگیری html و css میتوانید صفحات وب خود را بشکل ایستا طراحی نمایید اما امروزه کمتر سایتی را میابید که صفحات آن ایستا باشند و کاربران به دنبال سایت هایی هستند که بتوانند با آن تعامل داشته باشند.
جاوااسکریپت وظیفه داینامیک نمودن سایت را دارد .جاوااسکریپت زبانی است شی گرا ،سطح بالا و تفسیری که از روش های مختلف برنامه نویسی پشتیبانی میکند.
موارد استفاده از جاوا اسکریپت ،استفاده از آن در برنامه نویسی سمت سرور ،اپلیکیشن های موبایل ،اپلیکیشن های دسکتاپ و بازی ها است .بله جاوااسکریپت یک زبان همه فن حریف است!
دوره آموزشی جاوااسکریپت را بشکلی حرفه ای آموزش ببینید

مرحله پنجم استفاده از cmsها :
شما میتوانید سایت خود را بدون استفاده از کدنویسی و با استفاده از بسترهای آماده ای که cms نام دارند و سیستم مدیریت محتوا به آن ها اطلاق میشود طراحی نمود.یکی از cms های معروف و محبوب ،وردپرس و یا جوملا است که در آن خواهید توانست سایتی واکنش گرا و پویا را طراحی نمود.علاوه بر آن میتوانید در صورت استفاده از قالب هایی که برخی امکانات مورد نیازتان در آن به چشم نمیخورد ،با استفاده از کد نویسی و دستکاری در root آن به هدف خود برسید و تغییرات خود را در آن اعمال نمایید.
دوره آموزش جوملا و  را با کیفیتی بالا از بهترین آموزشگاه کامپیوتر دوره آموزش وردپرس بخواهید

حال که با مسیر پیش رویتان آشنا شدید لازم است تا بدانید چگونه این موراد را آموزش ببینید؟
• مطالعه کتب آموزشی
• استفاده از وبسایت های آموزشی
• مشاهده فیلم های آموزشی
• شرکت در دوره های آموزشی
اما در نهایت این نکته را از یاد نبرید که در صورت انتخاب هر کدام از موراد بالا ،بدون تمرین و تکرار موراد آموزش دیده نخواهید توانست به هدف خود برسید.

 

0
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.